الداغی

مدرس دیسک disc :: مدرس رفتار شناسی

مدرس رفتار شناسی

مدرس شخصیت شناسى مدرس دیسک حل تعارضات

مدرس رفتار شناسی

مدرس شخصیت شناسى مدرس دیسک حل تعارضات

مدرس دیسک disc

دکتر امیرحسین الداغی مشاور و مدرس رفتارشناسی | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

مدرس رفتارشناسی با مدل جهانی دیسک

امیرحسین الداغی

مدرس دیسکdisc

http://modiriran.ir/disc/files/news_pix/243disc-quad.png

شناخت رفتار و تحلیل آن ، اولین قدم جهت شناخت خود و شناخت دیگران می باشد ، اگر بدنبال بهبود ارتباطات میان فردی در سازمان می باشیم. می بایست به افراد کمک کنیم که خود را بشناسند و تعریف درستی از ویژگی های رفتاری خود داشته باشند ، نقاط قوت و قابل بهبود خود را در حوزه رفتار بدانند و در ارتباط با دیگران توان این را داشته باشند که ویژگی های رفتاری مخاطب را شناخته و دلایل رفتار دیگران را درک نمایند و بتوانند مدل رفتاری خود را با دیگران تطبیق دهند، این فرایند جزء پیچیده ترین و سخت ترین قسمت ارتباط است و دلیل آن پیچیده بودن انسان است.

 

برای شناخت مدل رفتاری افراد راهکارها و ابزارهای متنوعی در حوزه رفتارشناسی وجود دارد، برای مثال MBTI, انیاگرام ، کتل ، DISC و ....

DISC محبوب ترین ابزار ارزیابی در جهان شناخته شده است چون کاربردهای فراوانی دارد. همه دنیا DISC را به عنوان ابزار دستیابی به اهداف توسعه رهبری، آموزش ارتباطات، تشکیل تیم های کاری، فروش موثر، استخدام ، خدمات پس از فروش، مربیگری و مدیریت می شناسند.

پرسش نامه DISC و نحوه استفاده از آن

ابزار DISC که از طریق پرسشنامه 30 سئوالی، مدل رفتاری ما را مشخص می کند ابزاری است جهانی و عمومی و رفتار ما را بدون در نظر گرفتن سن ، جنسیت ، کشور ، فرهنگ ، صنعت ، سازمان و جایگاه شغلی توصیف می کند.

مدل ارتباطات حرفه ای بر اساس مدل جهانی دیسک DISC الگوی رفتاری مشترکی است برای رمز کشایی رفتاری افراد به گونه ای که ما بتوانیم برآوردی از الگوهای رفتاری افراد داشته باشیم . مدل و ابعاد پیشنهادی برای اولین با در جهان توسط ویلیام مولتون مارستون دارنده دکترای تخصصی و مدرس دانشگاه کلمبیا و نیویورک در سال 1928 میلادی در کتابی با عنوان The Emotions of Normal People در 443 صفحه و 18 فصل به جامعه علمی معرفی شد که مورد استقبال قرار گرفت .

تعریف رفتار در سیستم رفتاری DISC

"رفتار" عبارت است از عمل و عکس العمل های قابل مشاهده از یک فرد در موقعیت ها و شرایط متفاوت که در این مدل به چهار نوع مجزا تقسیم بندی می شود. همه ما به نسبت های متفاوت از همه این تمایلات رفتاری برخوردار هستیم، اما همواره میزان یک یا دو تمایل رفتاری در ما بیشترین است که به آنها "سبک های غالب رفتاری" گفته می شود. پس از شرکت در آزمون DISC و مشخص شدن سبک غالب رفتاری، کلیه خصوصیات و تمایلات رفتاری در قالب گزارش های متنوع و با جزئیات کامل در اختیار فرد قرار می گیرد. DISC به عنوان یک ابزار مناسب و علمی در حوزه شناخت رفتار، در دنیا با استقبال ویژه ای مواجه بوده است و با ارائه یک دسته بندی مناسب و قدرتمند به افراد کمک مینماید تا :

 

  • خود را بیشتر بشناسند .
  • به نقاط قوت و قابل بهبود خود آگاه شوند .
  • تفاوت های فردی خود را با دیگران بشناسند .
  • بتوانند خود را با دیگران تطبیق دهند .
  • به یک ارتباط برد - برد دست یابند .

ابزار D I S C ما را تجربه کنید و از مزیت های بسیار آن بهره مند شوید.

 

 

مدرس دیسک

مدرس شخصیت شناسی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی