الداغی

daminance :: مدرس رفتار شناسی

مدرس رفتار شناسی

مدرس شخصیت شناسى مدرس دیسک حل تعارضات

مدرس رفتار شناسی

مدرس شخصیت شناسى مدرس دیسک حل تعارضات

daminance

دکتر امیرحسین الداغی مشاور و مدرس رفتارشناسی | پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

ویژگی های فردی :

افراد گروه D گمان می کنند همه انسانها باید شخصیتی مانند آنها داشته و پویا و فعال زندگی کنند.

استاد دیسک مدرس دیسک

از نظر آنها کسانی که ساعت ها یک گوشه نشسته و حرف نمی زنند و یا افرادی که شعر می سرآیند یا ساعت های زیادی فیلم می بینند، فقط دارند زمانشان را تلف می کنند زیرا زندگی برای افراد این گروه میدان مسابقه ای است که باید مدام جنگید و جلو رفت تا پیروز شد.

بزرگترین ترس برای افراد گروه D مورد سوء استفاده قرار گرفتن است به همین خاطر آنها بطور عموم علاقه ای ندارند بپذیرند اشتباه کرده اند و از هر دری برای اثبات ادعاهای خود وارد می شوند. زیرا این افراد اغلب براین باورند با پذیرش اشتباهات شان ممکن است کنترل اوضاع و تسلط خود بر محیط را از دست داده یا از آنها سوء استفاده شود.

یک ویژگی برجسته افراد غالب، نیاز مفرط آنها به مشکلات و چالش‌ها است. آنها چالش را نمی‌خواهند، بلکه به آن نیاز دارند. اگر این افراد چالش نداشته باشند، آن را ایجاد می‌کنند زیرا آنها پر از نوآوری و ابتکار عمل هستند و به بیان دیگر آنها خود آغازگر هستند.

آنها هر جایی که بروند، بهمن ایجاد می‌کنند. وقتی چالش‌ها پایان می‌یابد، آنها به سمت چالش دیگری حرکت می‌کنند.

دیگر نیاز مهم این افراد، نیاز به کنترل و هدایت دیگران است. بطور معمول آنها تلاش می‌کنند، باقطع کردن حرفتان و گفتن آنچه لازم است اطلاعات کافی به دست آورند. این بدان دلیل نیست که شما و موقعیتتان برای آنها اهمیتی ندارد، بلکه بدان دلیل است که آنها بطور طبیعی تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده هستند. دوست دارند کارها را روبه‌راه کرده و بلافاصله این کار را انجام دهند.

 

 

دکتر امیرحسین الداغی

استاد دیسک مدرس دیسک DISC

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی