الداغی

تاثیر رنگ ها در فروش :: مدرس رفتار شناسی

مدرس رفتار شناسی

مدرس شخصیت شناسى مدرس دیسک حل تعارضات

مدرس رفتار شناسی

مدرس شخصیت شناسى مدرس دیسک حل تعارضات

تاثیر رنگ ها در فروش

دکتر امیرحسین الداغی مشاور و مدرس رفتارشناسی | سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

تاثیر رنگ لباس در فروش

مدرس شخصیت شناسی

هنگامی که ظاهر فروشنده مناسب باشد مشتری فکر می کند که فروشنده قابل اعتماد است و اگر لباس فروشنده به هر دلیلی خوشایند و مطلوب نباشد به احتمال خیلی زیاد مشتری بر روی نکات منفی که قاعدتا به فروش ختم نمی شوند تمرکز خواهد کرد . از آنجایی که حدود ۹۵ درصد از بدن شما را لباس هایتان پوشانده ، طرز لباس پوشیدنتان می تواند در کاهش یا افزایش فروش به شما کمک کند .

متناسب با شغل مورد علاقه تان لباس بپوشید؛ نه شغلی که دارید. آنقدر به این کار ادامه دهید تا بالاخره شغل مورد نظر خود را به دست بیاورید. اگر ظاهرتان خوب باشد، احساس خوبی خواهید داشت، و بهتر عمل خواهید کرد. کسانی که در محل کار لباس های شیک می پوشند اعتماد به نفس بیشتر و عملکرد بهتری داشته اند.

«برخی افراد لباس خاصی دارند که برای رویداد های ویژه آن را می پوشند، چون فکر می کنند این لباس اعتماد به نفس بیشتری به آنها می دهد. یا مثلاً دکمه سردست خاصی می زنند که فکر می کنند برایشان شانس می آورد. نظر من این است که انجام چنین کارهایی ممکن است واقعاً ثمربخش باشد و عملکرد فرد را بهبود ببخشد

 

 

بیشتر کسب و کارهای دنیا براساس فروش بنا نهاده شده است. نکته ی مهمی که باید بدانید این است که قضاوت مردم به یک فروشنده، نسبت به پوشش، ظاهر و لباس او است. یک لباس شیک و تمیز، یک احساس قدرت و اعتماد به نفس بالا را به فروشنده می دهد. فروشنده هایی که لباس تمیز و شیک دارند، بیشترین تأثیر را روی مردم دارند و بالعکس مردم هم دوست ندارند با یک فروشنده شلخته در ارتباط باشند. (تاثیر رنگ ها در فروش)

نکات بسیار مهم برای افزایش فروش شما (تاثیر رنگ ها در فروش)

  1. افزایش اعتماد به نفس

پوشیدن لباس های شیک و زیبا، باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند. بنابراین اگر شما هم می خواهید به یک فروشنده ی حرفه ای و موفق تبدیل شوید باید به دو نکته ی زیر که در افزایش اعتماد به نفس کاربرد دارد، توجه داشته باشید.

الف) پوشیدن لباس های که زیبا و شیک هستند احساس خوبی و فوق العاده ای به شما می دهد. همین احساس خوب هم باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

ب) مردم از روی ظاهر قضاوت می کنند و همین امر کافی است که وقتی شخصی بسیار خوشتیپ و منظم را می بینند، او را فردی با اعتماد به نفس بالا در نظر می گیرند. همین احساس متقابل نیز به شما منتقل می شود و خود شما هم به خودتان احترام می گذارید و اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت.

  1. تأثیر اولین برخورد با خریدار

اولین برخوردی که شما با خریدار دارید مهمترین و تأثیرگذارترین برخورد شما خواهد بود. نحوه ی برخورد شما، نحوه ی سلام کردن، نحوه ی توضیح دادن و به خصوص نحوه ی پوشش شما که مردم از روی آن شما را مورد قضاوت قرار می دهند.

در عرصه ی فروش اشخاصی از شانس بالایی برخوردارند که ظاهر مناسب تری نسبت به دیگران داشته باشند. اگر در هر فروشنده و بازاریاب حضوری رعایت شود، قطعاً فروش او دو یا چند برابر افزایش خواهد داشت.(تاثیر رنگ ها در فروش)

مدرس ارتباطات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی